Η γέφυρα του Ρίου - Αντιρρίου είναι αναμφισβήτητα ένα μεγάλο έργο για την ευρύτερη περιοχή και την Ελλάδα γενικότερα.
Πως είναι τα πράγματα όμως, από άποψη τιμολογιακής πολιτικής, για τους συχνούς χρήστες της γέφυρας?
Αρχικά σκέφτηκα να βάλω για τίτλο της δημοσίευσης "Πολύ τσουχτερή η καθημερινή διέλευση" ή κάτι παρόμοιο αλλά σκέφτηκα πως αυτό θα το κρίνει ο καθένας και μπορεί να αποτελέσει και προβληματισμό στα σχόλια στο τέλος.
Ας δούμε πως έχουν τα πράγματα με ένα παράδειγμα. Ας υποθέσουμε ότι έχουμε έναν εργαζόμενο που μένει από στη Ναύπακτο και δουλεύει στην Πάτρα. Στη θέση των πόλεων μπορεί να μπει οποιαδήποτε από τις Ναύπακτος, Πάτρα, Μεσολόγγι, Αίγιο κλπ...
Θεωρούμε ότι ένας μήνας έχει κατά μέσο όρο 24 εργάσιμες ημέρες. Αυτό μεταφράζεται σε 48 διελεύσεις από τα διόδια της γέφυρας, να πάει κάποιος στη δουλειά του και να γυρίσει σπίτι του.
Αν ρίξουμε μία ματιά στα εκπτωτικά πακέτα (?) και τις προσφορές (?) τις γέφυρας έχουμε τα εξής (από το http://www.gefyra.gr )
- Η κάρτα μετ' επιστροφής, δεν συμφέρει σίγουρα αλλά ας αναφερθεί για λόγους πληρότητας του παραδείγματος. Για 48 διελεύσεις θα μας κοστίσει 561,60 Ευρώ αφού θεωρούμε ότι ο άλλος δουλεύει ένα 8ωρο και δεν μπορεί να επιστρέψει νωρίτερα
- Η εβδομαδιαία κάρτα 63,50 Χ 4 εβδομάδες = 254 Ευρώ
- Το e-pass ίσως παραπλανεί λίγο στην αρχή καθώς στο site αναφέρει "Διελεύσεις ανά μήνα - 21 και άνω -> 4Ευρώ". Κάποιος ίσως σκεφτεί 48 διελεύσεις/μήνα Χ 4 Ευρώ, καθαρίζω με 192 Ευρώ. Αν απευθυνθείς όμως στην εξυπηρέτηση πελατών της γέφυρας θα σε ενημερώσουν ότι ισχύει κλιμακωτή χρέωση. Δηλαδή τις 10 πρώτες διελεύσεις από τις 48 θα τις πληρώσεις 10 διελεύσεις Χ 10 ευρώ = 100 Ευρώ. Τις 10 επόμενες 10 Χ 6 = 60 Ευρώ και οι υπόλοιπες 28 θα έχουν την προνομιακή χρέωση των 4 Ευρώ (28 Χ 4 = 112 Ευρώ). Επομένως το μηνιαίο σύνολο φτάνει στα 272 Ευρώ, δηλαδή ακριβότερα και από την κάρτα των εβδομαδιαίων διελεύσεων!? Επομένως το e-pass είναι για κάποιος με περισσότερες από 2 διελεύσεις τη μέρα...?
Το μόνο πραγματικά συμφέρον μεταφορικό για τη γέφυρα είναι η μηχανή καθώς η κάρτα 10 διελεύσεων κοστίζει 16 Ευρώ και μπορεί να χρησιμοποιηθεί έως και 6 μήνες! Ούτε μήνας, ούτε εβδομάδα! Οι μηχανές θέλουμε να περνάνε γρήγορα γιατί αν είναι να περιμένουμε να βρουν κέρματα από το μπουφάν έφτασε η ουρά στο Ρίο! Βέβαια πόσοι μπορούν να χρησιμοποιούν μηχανή? Και φυσικά πόσες μέρες του χρόνου, για να μην αναφέρουμε ότι φέτος η γέφυρα έκλεισε, και πολύ σωστό από μέρους τους, κάποιες μέρες για αρκετές ώρες για τα δίκυκλα για λόγους ασφαλείας...
Από τα παραπάνω είναι φανερό ότι, αν με ενημέρωσαν σωστά για το e-pass, η φθηνότερη λύση για τον μέσο καθημερινό χρήστη είναι 254 Ευρώ το μήνα. 254 Ευρώ μόνο για τη διέλευση στη γέφυρα, χώρια καύσιμα, φθορές κλπ....
Ακόμα και αν δεν μιλήσουμε για έναν εργαζόμενο των 700Ε που είναι πολύ στη μόδα σαν όρος, πολλά δεν είναι ρε αδέλφια?
Τόσο δύσκολο και ασύμφορο για τα κέρδη της κοινοπραξίας είναι να βγει ένα πραγματικά συμφέρον πακέτο για τον καθημερινό χρήστη του ΙΧ? Στην τελική πόσοι είναι αυτοί που πληρούν αυτά τα κριτήρια?
Και ας έχει και περιορισμούς! Ότι η κάρτα σου ισχύει από τις 06:00 το πρωί μέχρι τις 20:00 το βράδυ, δεν μπορείς να πας για διασκέδαση με προνομιακές τιμές. Ας ισχύει μόνο τις καθημερινές, τις εργάσιμες μέρες...
Και μία άλλη πρόταση: Μειωμένη έως και μηδενική τιμή για τους χρήστες υβριδικών αυτοκινήτων. Τα υβριδικά αυτοκίνητα έχουν ήδη κάποια "προνόμια" (εξαιρούνται των περιορισμών κυκλοφορίας (δακτύλιος) στην πόλη των Αθηνών, μηδενικό τέλος ταξινόμησης, απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας). Δεν θα ήταν καλή ιδέα η παραπάνω για την προώθησή τους στη Δυτική Ελλάδα? Άλλωστε η Γέφυρα Α.Ε. έχει αποδείξει ότι το περιβάλλον είναι προτεραιότητα γι' αυτή!
Πως είναι τα πράγματα όμως, από άποψη τιμολογιακής πολιτικής, για τους συχνούς χρήστες της γέφυρας?
Αρχικά σκέφτηκα να βάλω για τίτλο της δημοσίευσης "Πολύ τσουχτερή η καθημερινή διέλευση" ή κάτι παρόμοιο αλλά σκέφτηκα πως αυτό θα το κρίνει ο καθένας και μπορεί να αποτελέσει και προβληματισμό στα σχόλια στο τέλος.
Ας δούμε πως έχουν τα πράγματα με ένα παράδειγμα. Ας υποθέσουμε ότι έχουμε έναν εργαζόμενο που μένει από στη Ναύπακτο και δουλεύει στην Πάτρα. Στη θέση των πόλεων μπορεί να μπει οποιαδήποτε από τις Ναύπακτος, Πάτρα, Μεσολόγγι, Αίγιο κλπ...
Θεωρούμε ότι ένας μήνας έχει κατά μέσο όρο 24 εργάσιμες ημέρες. Αυτό μεταφράζεται σε 48 διελεύσεις από τα διόδια της γέφυρας, να πάει κάποιος στη δουλειά του και να γυρίσει σπίτι του.
Αν ρίξουμε μία ματιά στα εκπτωτικά πακέτα (?) και τις προσφορές (?) τις γέφυρας έχουμε τα εξής (από το http://www.gefyra.gr )
- Η κάρτα μετ' επιστροφής, δεν συμφέρει σίγουρα αλλά ας αναφερθεί για λόγους πληρότητας του παραδείγματος. Για 48 διελεύσεις θα μας κοστίσει 561,60 Ευρώ αφού θεωρούμε ότι ο άλλος δουλεύει ένα 8ωρο και δεν μπορεί να επιστρέψει νωρίτερα
- Η εβδομαδιαία κάρτα 63,50 Χ 4 εβδομάδες = 254 Ευρώ
- Το e-pass ίσως παραπλανεί λίγο στην αρχή καθώς στο site αναφέρει "Διελεύσεις ανά μήνα - 21 και άνω -> 4Ευρώ". Κάποιος ίσως σκεφτεί 48 διελεύσεις/μήνα Χ 4 Ευρώ, καθαρίζω με 192 Ευρώ. Αν απευθυνθείς όμως στην εξυπηρέτηση πελατών της γέφυρας θα σε ενημερώσουν ότι ισχύει κλιμακωτή χρέωση. Δηλαδή τις 10 πρώτες διελεύσεις από τις 48 θα τις πληρώσεις 10 διελεύσεις Χ 10 ευρώ = 100 Ευρώ. Τις 10 επόμενες 10 Χ 6 = 60 Ευρώ και οι υπόλοιπες 28 θα έχουν την προνομιακή χρέωση των 4 Ευρώ (28 Χ 4 = 112 Ευρώ). Επομένως το μηνιαίο σύνολο φτάνει στα 272 Ευρώ, δηλαδή ακριβότερα και από την κάρτα των εβδομαδιαίων διελεύσεων!? Επομένως το e-pass είναι για κάποιος με περισσότερες από 2 διελεύσεις τη μέρα...?
Το μόνο πραγματικά συμφέρον μεταφορικό για τη γέφυρα είναι η μηχανή καθώς η κάρτα 10 διελεύσεων κοστίζει 16 Ευρώ και μπορεί να χρησιμοποιηθεί έως και 6 μήνες! Ούτε μήνας, ούτε εβδομάδα! Οι μηχανές θέλουμε να περνάνε γρήγορα γιατί αν είναι να περιμένουμε να βρουν κέρματα από το μπουφάν έφτασε η ουρά στο Ρίο! Βέβαια πόσοι μπορούν να χρησιμοποιούν μηχανή? Και φυσικά πόσες μέρες του χρόνου, για να μην αναφέρουμε ότι φέτος η γέφυρα έκλεισε, και πολύ σωστό από μέρους τους, κάποιες μέρες για αρκετές ώρες για τα δίκυκλα για λόγους ασφαλείας...
Από τα παραπάνω είναι φανερό ότι, αν με ενημέρωσαν σωστά για το e-pass, η φθηνότερη λύση για τον μέσο καθημερινό χρήστη είναι 254 Ευρώ το μήνα. 254 Ευρώ μόνο για τη διέλευση στη γέφυρα, χώρια καύσιμα, φθορές κλπ....
Ακόμα και αν δεν μιλήσουμε για έναν εργαζόμενο των 700Ε που είναι πολύ στη μόδα σαν όρος, πολλά δεν είναι ρε αδέλφια?
Τόσο δύσκολο και ασύμφορο για τα κέρδη της κοινοπραξίας είναι να βγει ένα πραγματικά συμφέρον πακέτο για τον καθημερινό χρήστη του ΙΧ? Στην τελική πόσοι είναι αυτοί που πληρούν αυτά τα κριτήρια?
Και ας έχει και περιορισμούς! Ότι η κάρτα σου ισχύει από τις 06:00 το πρωί μέχρι τις 20:00 το βράδυ, δεν μπορείς να πας για διασκέδαση με προνομιακές τιμές. Ας ισχύει μόνο τις καθημερινές, τις εργάσιμες μέρες...
Και μία άλλη πρόταση: Μειωμένη έως και μηδενική τιμή για τους χρήστες υβριδικών αυτοκινήτων. Τα υβριδικά αυτοκίνητα έχουν ήδη κάποια "προνόμια" (εξαιρούνται των περιορισμών κυκλοφορίας (δακτύλιος) στην πόλη των Αθηνών, μηδενικό τέλος ταξινόμησης, απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας). Δεν θα ήταν καλή ιδέα η παραπάνω για την προώθησή τους στη Δυτική Ελλάδα? Άλλωστε η Γέφυρα Α.Ε. έχει αποδείξει ότι το περιβάλλον είναι προτεραιότητα γι' αυτή!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου